workshop doosjes

maandag 23 april 2012

Workshop doosje maken. Gemaakt door Wilma


Dit doosje gemaakt voor een collega van mij.
Ik heb er gelijk een workshop van gemaakt.
Wat heb ik allemaal gebruikt:
Tilda papier
Knopjes van Tim Holts
Frame van Tim Holtz
Stands van magnolia
Stands van Cheery Lynn





*********************************************************************


Workshop

We gaan als eerst 8 doosjes maken met een laatje er in.
Snijd 8 keer van cardstok 17 bij 13 cm.
ril dit op de lange kant van 17 cm op 3 en op 10 cm
ril de korte kant op 7 en op 10 cm
Snijd dan de kanten in zo als op de foto.
en plak het in elkaar.


Nu gaan we 8 laatjes maken.
snijd van cardstok 8 keer 12 bij 12 cm
deze ril je rondom op 2,7 cm
daarna 4 keer in snijden zo dat je de flapjes naar binnen kunt vouwen en plak ze in elkaar.
pas de eerste even of hij goed past, hij mag iets of wat ruim zitten niet te strak houden.

Als alle 8 de doosjes in elkaar zitten incl de laatjes, gaan we deze aan elkaar en op elkaar plakken.

Aan elke kant krijg je nu twee laatjes zo maak je het al een groot vierkant.

We gaan eerst de dichte kanten beplakken met scrappapier.
ik heb het prachtige tilda papier gebruikt.
Dit scrappaier snijd je op 7 bij 6 cm.

bekleed nu alle laatjes.
Maten buitenkant 6,5 bij 2,7 dit snijd je 3 keer per doosje.
Maten binnenkant doosje 6,3 bij 6,3 snijd je 1 keer per doosje.
6,3 bij 2,6 snijd je 4 keer per doosje dit komt aan de binnen rand.
Plak aan de voorkant van de la eerst het scrappapier bevestig dan de knopjes.
vervolgens binnen kant afwerken met het binnen scrappapiertje. zo ziet het er mooi uit van binnen.

*****************************************************
Nu de boven bakjes.
Snijd van cardstok twee keer 24 bij 17
Ril dit rond om op 5 cm, maak ook hier 4 keer een inkeping in en plakken als bakjes.
zo krijg je twee bakjes.
voor de deksel snijd je twee keer.
18,2 bij 11,2 dit ril je rond om op 2 cm.
maak nu inkepingen en knip twee hoekjes weg zie de foto

Dan kun je de twee hoekjes plakken.
De kant waar de hoekjes weg geknipt zijn die strook plak je aan het doosje.

Nu kun je de boven doosjes beplakken met scrap papier.
Bevsetig ook hier een handvatje.
de boven kant deksel 14 bij 7 twee keer.
de buitenrand deksel 14 bij 2 en twee keer 6,5 bij 2
de voorkant 14 bij 5 cm
de binnenkant van het doosje
deksel en bodem 13.8 bij 6,8
Binnen rand 13,8 bij 1,8 en de zijkant 6,3 bij 1,8
de zijkant 4,8 bij 6,8 deze heb je twee keer per doosje nodig.
de andere twee zijkanten komen op 13,8 bij 4,8

Plak nu de twee doosjes tegen elkaar, vervolgens plak je op de buiten kant waar de twee doosjes tegen elkaar geplakt zitten een scrap papier van 14 bij 5 zo zie je de verbinding van de twee doosjes niet.
plak vervolgens heel dit geheel op elkaar.

Versier nu de rest van het doosje naar eigen inzicht en idee.

Ik hoop dat jullie de workshop leuk vinden,
Hoor graag van jullie als jullie hem gemaakt hebben.
Dan kan ik die van jullie komen bewonderen.

Veel knutsel en plak plezier ( hi hi )
Heel veel liefs Wilma

31 opmerkingen:

nicolet zei

Ooh wat een onwijs gaaf cadeau voor je collega!! Zal ze superblij mee zijn!
Groetjes Nicolet

Lenie zei

Wat een prachtig doosje en ik wil hem zeker een keer gaan maken. Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Groeten Lenie

marion zei

Keigaaf Wilma !! Liefs, Marion

Wilma zei

Hallo Wilma,
Woooooow.....wat een PRACHTIGE doos is dit en heel ♥-elijk dank voor de workshop.
Enneh.....veel knutsel- en plakplezier ☺☺☺.....komt GOED ☺☺☺
Liefs Wilma

Marijke zei

Wat een prachtig project!! En bedankt voor de uitleg!!

Groetjes, Marijke en Chantal

Folkje zei

Wow wat een project, ik hou deze in gedachten en misschien ga ik hem dan een keer maken.
De uitleg is super duidelijk, dank je wel.

groetjes
Folkje

Riet zei

Wat schitterend gemaakt Wilma,heel mooi papier heb je gebruikt.

Liefs Riet.

jans zei

wat een gaaf doosje ik heb het patroon opgeslagen en hoop de tijd er voor te vinden om hem te maken grt jans

henny18 zei

Hij is super mooi hoor,ik heb hem ook al gemaakt,en de uitleg is super allemaal,mijn complimenten,het is een prachtig geheel geworden.

Dina zei

super gaaf maar wat een werk wauh

angeleef zei

Wauw zeg! Wat een prachtige doos! Je collega zal er wel helemaal verrukt door zijn!
Groetjes
**Evi**

Hetty zei

Wauuuw wat een super mooi doosje en
bedankt voor de goede uitleg

gr hetty

Anoniem zei

Hoi Wilma,
Jaja, mijn briefje is niet in de wasmachine beland..
Wat een prachtig doosje is dit geworden. Wat leuk dat je er helemaal de uitleg bij hebt geschreven. Mocht ik tijd hebben haha probeer ik hem te maken..

Groetjes, Monique

Gwen zei

die is prachtig Wilma.

Grietje Jansen zei

Een doosje noem je dat????
Het is een complete ladenkast!!

Prachtig!!

Grietje

Grietje Jansen zei

Hallo Wilma,
Dit kastje leek mij een leuk kadootje voor mijn nichtje.
Maar als ik de beschrijving van de onderste latjes lees, mis je dan niet een tweede zijkant???
Als ik het zo maak, heb je alleen een onderkant een zijkant en een bovenkant, geen tweede zijkant.
Het lijkt mij dan lastig om de bakjes aan elkaar te plakken?
Of vergis ik me?

Grietje

manon's kaartenhoekje zei

wauwww wilma wat is die gaaffff en wat ben ik er lang naar op zoek geweest ben blij dat ik hem heb gevonden ik ga er mee aan de slag

groetjes manon

Anoniem zei

Hallo Wilma,

Een paar weken geleden kwam ik jou ladenkastje tegen en.......
ik heb hem gemaakt!
Hij is echt leuk!!!!

Groetjes Joke

Jacqueline zei

ik zou graag willen weten welke cardstok u gebruikt. Ik heb het gemaakt van 200 gram, maar het blijkt niet stevig genoeg te zijn

Wilma24 zei

Ik heb gewoon cardstok gebruikt. En beide kanten beplakt met schrappapier. Moet stevig genoeg zijn zo.
Succes groetjes wilma

Anoniem zei

Hallo Wilma,
Wat een super mooie doos, tof dat je de beschrijving wilt delen. Bedankt!
Martine

Bananaa Inc zei

hoi, wat leuk! zou ik mogen weten hoe groot het is? (lengte, breedte en hoogte)

Girafje24 zei

Wat super leuk gemaakt zeg. Veel werk, maar dan heb je wel iets erg moois!

Joke sk zei

Heel leuk en mooi.
Een poosje gelden heb ik dit ook gemaakt.
Hier vind je mijn werkstuk; http://www.pinterest.com/pin/423197696204841797/

Groetjes, Joke sk

Unknown zei

Geweldig gedaan ik ga hier zeker een van maken als cadeau voor sinterklaas

Beppie van Doorn zei

Is nog makkelijker als ik dacht. Heel mooi in iedergeval en een mooie duidelijke uitleg. Bedankt

Unknown zei

Ziet er mooi uit .. En erg leuk om te maken :D Ik hoeft hem alleen nog te versieren en de knopjes vinden :D:D

Wilma24 zei

Wat leuk Linsey.
Laat je me het weten als hij af is.
De knopjes zijn van tim holtz

Groetjes Wilma

Unknown zei

oo heb hem al een tijdje af was 2 dagen fun fun :d ik moet alleen de knopjes nog er op doen :d Maar ik ga hem zeker vaker maken vind het leuk! :D

Unknown zei

Heel mooi doosje, ik loop alleen gelijk i het begin al tegen een ding aan...als ik ze ril zoals u beschrijft krijg ik een heelander "bakje".....

Ga er nog wel een x voor zitten !
Groetjes erica

Wilma24 zei

Beste Erica,

Ik zou graag willen kijken wat er mis gaat.
Zou je mij een foto kunnen mailen van hoe je het nu gedaan hebt dan kan ik er naar kijken. Je kunt het mailen naar bumba24@live.nl

Groetjes Wilma